Встановлення, центрального вітража у Церкві с.Гнатівка.
958
wp-singular,post-template-default,single,single-post,postid-958,single-format-standard,wp-theme-bridge,theme-bridge,bridge-core-3.0.7,qi-blocks-1.4,qodef-gutenberg--no-touch,woocommerce-no-js,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-29.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Встановлення, центрального вітража у Церкві с.Гнатівка.

Встановлення, центрального вітража у Церкві с.Гнатівка.

У переддень Свята Трійці 2025 року в новозбудованому храмі історичного села Гнатівка — Церкві Введення в Храм Пресвятої Богородиці — відбулося встановлення центрального вітража. Цей об’єкт, розроблений та виконаний українським художником-монументалістом Денисом Кутняховим, є результатом майже річної авторської роботи та одним із серії сакральних творів митця, створених у продовж 2024 рік.

Центральний вітраж — не просто декоративний елемент, а невід’ємна частина архітектоніки сакрального простору, що формує його візуальний і духовний код Храму. Композиція вітража демонструє синергію традиційних мотивів українського сакрального мистецтва та сучасного авторського стилю художника, утворюючи діалектичний зв’язок між історичною спадщиною та її сучасною інтерпретацією.

Встановлено, центральний вітраж в новозбудованому Храмі, історичного села Гнатівка. Церква Введення в Храм Пресвятої Богородиці.

У своїй роботі Денис Кутняхов використовує техніку класичного, паяного вітража з гравіруванням та специфічними прийомами автора, які нагадують 3D ефект, тисячі окремих скляних елементів, виготовлених вручну майстрами студії Kutenglass Concept, об’єднуються у цілісний художній образ за допомогою олов’яного паяння. Фігуративна композиція з Богородицею Орантою у центральній частині, яка розкриває руки у традиційному жесті заступництва та молитви. Її постать, виконана у характерній для іконопису манері, але з виразною графічністю ліній та площинною передачею об’єму, домінує над простором.

У нижній частині вітража розміщені дві фігури ангелів, звернені до символічного зображення гербового щита села Гнатівка. На щиті зображено храм — стилізовану копію реальної архітектурної споруди Церкви Введення в Храм Пресвятої Богородиці, в якій і встановлено цей вітраж.

Цей композиційний елемент підкреслює посвяту храму та акцентує на його значенні як духовного центру й осередку захисту громади, що перебуває під покровом Пресвятої Богородиці.

Орнаментальні елементи, що простежуються у фонових зонах та в деталях одягу фігур, відсилають до українських традиційних мотивів, водночас зберігаючи сучасну, лаконічну інтерпретацію.

Це створює унікальний авторський почерк, у якому історична пам’ять органічно поєднується з індивідуальним художнім баченням митця.

Вітраж створює сакральний контекст через взаємодію світла і кольору. Він перетворює денне світло на кольоровий потік, що наповнює інтер’єр храму, посилюючи відчуття духовної присутності та піднесеності.

Геометричні форми та візерунки, інтегровані в композицію, інтерпретовані як універсальні коди, що символізують єдність космосу та божественного порядку, а також відсилають до традицій християнської іконографії та українського народного мистецтва.

Цей вітраж є прикладом активного розвитку сучасного сакрального мистецтва в Україні, демонструючи спроможність митців створювати глибоко символічні та естетично довершені твори, що відповідають потребам сучасної релігійної архітектури.

Ця робота Дениса Кутняхова та майстрів KutenGlass Concept це історія про здатність до творчої інтерпретації традиційних формі сучасний внесок у формування нового стилю і традиції.

автор текста © Тетяна Мельник